Technická analýza pripravovaného modelu Renaultu R30.
Renault R30 by mal byť postavený od samého začiatku s trojitým difúzorom. Tím ukončil sezónu 2009 s autom vybaveným dvojitým difúzorom, pričom niektoré tímy použili trojitý.
Podľa dostupných informácií by mal Renault R30 opustiť "veľký nos" používaný v roku 2009, predná časť auta vraj bude pripomínať RedBull RB5 z roku 2009. Okrem toho by mal byť vybavený predným krídlom s rôznou aberáciou pre zlepšenie prítlaku.
Nový monopost by mal Renault predstaviť na začiatku februára pri súkromnom testovaní na okruhu Ricardo Tormo vo Valencii v Španielsku.
Dozvedáme sa napríklad, že Renault plánuje nádrž 165 kg oproti 175 - 185 kg pre Mercedes a Cosworth. Ťažisko je tak nížšie. Svetlá výška je nastaviteľná počas zastávok v boxoch. V skutočnosti sa bude správanie vozidla od začiatku závodu po jeho koniec líšiť.
Rázvor automobilu bude predĺžený o 5 až 10 cm.
Podľa dostupných informácií by mal Renault R30 opustiť "veľký nos" používaný v roku 2009, predná časť auta vraj bude pripomínať RedBull RB5 z roku 2009. Okrem toho by mal byť vybavený predným krídlom s rôznou aberáciou pre zlepšenie prítlaku.
Nový monopost by mal Renault predstaviť na začiatku februára pri súkromnom testovaní na okruhu Ricardo Tormo vo Valencii v Španielsku.
Dozvedáme sa napríklad, že Renault plánuje nádrž 165 kg oproti 175 - 185 kg pre Mercedes a Cosworth. Ťažisko je tak nížšie. Svetlá výška je nastaviteľná počas zastávok v boxoch. V skutočnosti sa bude správanie vozidla od začiatku závodu po jeho koniec líšiť.
Rázvor automobilu bude predĺžený o 5 až 10 cm.
Čo sa týka zadnej časti vozidla, sú výfuky posunuté viac dozadu, aby sa zabránilo prúdiacemu horúcemu vzduchu. Zadné krídlo, bude klesať nižšie (rovnako ako u Red Bullu a Toyoty).
Aerodynamické bočnice v spodnej časti vozidla budú zaoblené, rovnako ako to bolo u Red Bullu v roku 2009. Pontóny by mali pripomínať riešenie Brawnu GP: vstupy vzduchu s väčšou šírkou ako výškou. Brzdové kotúče sú oveľa dôležitejšie pre chladenie auta, ktoré bude ťažšie, s veľkým množstvom paliva. Predné krídlo bude mať väčšiu podporu a malo by pripomínať krídlo McLarenu.
Aerodynamické bočnice v spodnej časti vozidla budú zaoblené, rovnako ako to bolo u Red Bullu v roku 2009. Pontóny by mali pripomínať riešenie Brawnu GP: vstupy vzduchu s väčšou šírkou ako výškou. Brzdové kotúče sú oveľa dôležitejšie pre chladenie auta, ktoré bude ťažšie, s veľkým množstvom paliva. Predné krídlo bude mať väčšiu podporu a malo by pripomínať krídlo McLarenu.
Na záver spomenieme lakovanie, ktoré bude podľa informácií založené na žlto-čiernej kombinácii z debutu Renaultu v F1.