Do platnosti pre sezónu 2011 vstúpili niektoré nové pravidlá, medzi nimi zákaz dvojitých difúzorov. Novým dodávateľom pneumatík sa stala talianska spoločnosť Pirelli, o ktorej je známe, že jej pneumatiky sú v porovnaní s minuloročnými Bridgestonmi značne pomalšie.
Ako sa tímy vysporiadali s týmito novinkami? Divák Formuly 1 asi očakával, že tieto faktory budú mať za následok to, že nové monoposty budú pomalšie ako ich predchodcovia z minulého roka. V kvalifikácii nás v tom tímy aj utvrdili, ale nájdu sa aj výnimky.
Formula 1 GP vám prináša exkluzívne porovnanie časov z kvalifikácie na VC Austrálie z roku 2010 a 2011. Do úvahy sa brali naljepšie časy z kvalifikácie. *Časy súčasných jazdcov HRT sú porovnané s časmi minuloročných jazdcov.
Tím | Jazdec | Najlepší čas 2010 | Najlepší čas 2011 | Rozdiel jazdca | Priem. rozdiel tímu |
Red Bull | Sebastian Vettel | 1:23,919 | 1:23,529 | -0,338 | -0,349 |
Red Bull | Mark Webber | 1:24,035 | 1:24,395 | -0,360 | |
McLaren | Lewis Hamilton | 1:25,046 | 1:24,307 | -0,739 | -0,246 |
McLaren | Jenson Button | 1:24,531 | 1:24,779 | +0,248 | |
Ferrari | Fernando Alonso | 1:24,111 | 1:24,974 | +0,863 | +0,813 |
Ferrari | Felipe Massa | 1:24,837 | 1:25,599 | +0,762 | |
Renault (Lotus) | Nick Heidfeld | - | 1:27,239 | - | -1,224 |
Renault (Lotus) | Vitalij Petrov | 1:26,471 | 1:25,247 | -1,224 | |
Sauber | Kamui Kobayashi | 1:25,777 | 1:25,405 | -0,372 | -0,372 |
Sauber | Sergio Pérez | - | 1:25,812 | - | |
Toro Rosso | Sébastien Buemi | 1:25,638 | 1:25,882 | +0,244 | +0,129 |
Toro Rosso | Jaime Alguersuari | 1:26,089 | 1:26,103 | +0,014 | |
Mercedes | Michael Schumacher | 1:24,871 | 1:25,962 | +1,091 | +0,862 |
Mercedes | Nico Rosberg | 1:24,788 | 1:25,421 | +0,633 | |
Force India | Adrian Sutil | 1:25,046 | 1:26,245 | +1,199 | +1,199 |
Force India | Paul di Resta | - | 1:26,739 | - | |
Williams | Rubens Barrichello | 1:25,085 | 1:26,270 | +1,185 | +1,185 |
Williams | Pastor Maldonado | - | 1:26,298 | - | |
Team Lotus | Jarno Trulli | 1:29,111 | 1:29,342 | +0,231 | +0,344 |
Team Lotus | Heikki Kovalainen | 1:28,797 | 1:29,254 | +0,457 | |
Virgin | Timo Glock | 1:29,592 | 1:29,858 | +0,266 | +0,266 |
Virgin | Jerome d'Ambrosio | - | 1:30,822 | - | |
HRT | Vitantonio Liuzzi* | 1:30,526 | 1:32,978 | +2,452 | +3,066 |
HRT | Narain Kartikheyan* | 1:30,613 | 1:34,293 | +3,680 |
Takéto porovnanie je v mnohých ohľadoch veľmi relatívne, dôležitú rolu pri časoch zohrávajú vlastnosti trate a počasie na danom mieste. Výsledky ale jasne dokazujú, že len málo tímov dokázalo prekonať zákaz dvojitých difúzorov a postavilo monopost, ktorý je rýchlejší ako jeho predchodca z minulého roka.
© 2011 Formula 1 GP