Codemasters sľubuje oproti minuloročnému titulu veľký pokrok v každej oblasti. Na otázky fanúšikov odpovedal šéfdizajnér hry F1 2011 Steve Hood. Exkluzívny slovenský preklad vám ponúka Formula 1 GP.
Čo môžeme robiť v režime co-op?
Co-op režim umožňuje hrať sezónu spolu s priateľom. Predstavte si závod so svojím priateľom ako tímovým kolegom. Do hry to vnáša úplne nový rozmer; v tréningoch, kvalifikáciách i v závodoch. Dokážete vyhrať konštruktérsky titul?
Bude režim co-op k dispozícii aj online?
Co-op bude k dispozícii len online. Je to dosť zložitý systém na to, aby sme ho implementovali do split-screen módu.
Je možné uložiť si viac ako päť nastavení auta pre jednu trať - napríklad nastavenia na sucho/mokro?
Systém ukladania je rovnaký ako v F1 2010, ale tzv. Quick Car Setup umožňuje vyladenie auta na rôzne podmienky - suché/prechodné/mokré.
Budú v hre F1 2011 zahrnuté aj bezpečnostné vozidlá?
Nikdy som takúto otazku nedostal... Čo Ti viem v tejto chvíli povedať je, že viac ako jeden safety-car v hre nebude.
Budú sa inžinieri a ľudia v tíme meniť v závislosti od tímu?
Áno, tím zamestnancov je teraz iný v každom tíme.
Ako je do hry zavedený systém KERS - ako bude vplývať na hru online?
KERS sa správa presne tak, ako v skutočnosti. To, čo vidíte v televízii, budete môcť robiť v hre. KERS si môžete šetriť a použiť ho na rovinke, keď sa budete brániť pred autom používajúcim DRS.
Môžete prosím dať do hry kompletné pravidlá na dlhšie preteky, ako safety car? Alebo aspoň možnosť zapnúť alebo vypnúť ho?
Safety Car? Nikdy som o tom nepočul...
Budú v F1 2011 stupne víťazov?
Zvažovali sme túto možnosť, ale pre tento rok sme sa radšej rozhodli pre Parc Ferme, ktoré je podľa nás osobnejšie.
Môžeme navrhovať vlastný dizajn prilby?
Nemôžete vytvoriť vlastnú prilbu, ale na výber sú originálne výtvory. Tento rok sme upustili od národných dizajnov.
Môžete mi povedať, ako sa zmenil režim kariéry? Sú prepracované rozhovory, zmluvy atď?
Samozrejme. Veľa fundamentálnych častí bolo prepracovaných, odstránenili sme veci, ktoré ľudia v minulom roku nemali radi. Teraz to funguje omnoho lepšie a je to oveľa zábavnejšie.
Budem mať ako jazdec komplexnejšie informácie o dianí?
Áno, vo Formule 1 je to kľúčové a odráža sa to aj v našej hre. Informácie na obrazovke sú asi najväčšou zmenou, v tomto roku je to miliónkrát lepšie.
Páni, dostaneme po závode možnosť pozerať sa na ostatné autá namiesto čučania na statické tabuľky s výsledkami?
Áno, teraz môžete počas čakania sledovať ostatné autá prostredníctvom úplne nového režimu diváka, tzv. spectator mode!
Je batéria KERS červená?
Raz to bola zelená, teraz je červená.
Ako sa zlepšili protivníci AI?
V tomto roku sme zaviedli nový systém, aby AI zvažovali situáciu a konali niekoľko vecí naraz. Minulý rok sme mali problémy so zaistením konkurencieschopnosti AI na najťažšej obtiažnosti, ale tento rok sú už poriadne rýchli!
Mohli by sme mať v hre oficiálne intro F1 2011?
Bohužiaľ tento rok to nemáme v pláne. Ak nám to dovolia, možno v budúcnosti.
Budeme mať možnosť uloženia hry počas pretekov?
Žiadna takáto funkcia v tohtoročnej hre nebude, ale vďaka novej fyzike auta teraz dokážete jazdiť oveľa rýchlejšie! Žiadne ukladania počas hry nebudete potrebovať!
Môže sa KERS v hre pokaziť?
Áno. KERS, DRS i ďalšie technické systémy môžu mať poruchu.
Bude režim co-op iba na jednu sezónu, alebo môžeme s kamarátom pokračovať aj v ďalších?
Režim je jednosezónny, ale to by nemal byť problém, samotná sezóna je predsa dosť dlhá.
Vyjde k hre retro DLC?
Radi by sme to zaradili, ale iste si viete predstaviť, že to nie je ľahké. S licenciami je to tak trochu nočná mora. Pracujeme na tom.
Vylepšili ste model poškodenia auta? Bolo by zaujímavé vidieť deformáciu zavesenia pneumatík pri náraze do bariéry.
Poškodenie auta ladíme, monoposty sú o dosť krehkejšie. V súčasnosti riešime podstatnejšie veci ako to, čo spomínaš.
Sú opravené dlhé zastávky v boxoch, ktoré sa objavovali v minuloročnej hre?
Áno! Zaviedli sme úplne nový systém pitstopov.
V čom konkrétne sa zlepšilo dynamické počasie?
Vizuálne lepšie zodpovedá skutočným podmienkam na trati. Zaviedli sme úžasný systém dynamickej oblohy, takže teraz môžete vidieť meniace sa podmienky. Často to vyzerá úžasne!
Okrem 24 vozidiel, akých ďalších noviniek sa dočkáme v online pretekoch?
Závodný inžinier je teraz k dispozícii online, takže vás nenechá v štychu ako v minulom roku. Co-op režim umožňuje hrať s kamarátom sezónu ako tímoví kolegovia. Režim diváka (spectator mode) znamená, že po závode môžete sledovať ostatných a nemusíte sa pozerať na výsledky a čakať, kým všetci dojazdia.
Mohla by pri načítavaní hrať skladba The Chain od Fleetwood Mac namiesto nudnej originálnej melódie?
Pozreli sme sa na to, ale sú okolo toho problémy. Prial by som si, aby sme to tam mali... Možno jedného dňa!
Opravili ste čas tretieho sektora, ktorý sa nesprávne zobrazoval na obrazovke v garáži v F1 2010?
Áno, opravili sme to.
Bude k dispozícii systém "Autolog", ktorý umožní vyzvať priateľov na časovku, napríklad v rámci rozšírenia režimu multiplayer?
Máme niečo podobné zamerané na jazdu s priateľmi.
Máte nový systém penalízácií?
Áno! Máme nového dizajnéra, ktorý sa o systém stará. Je to dosť zložité, ale jedná sa o evolúciu F1 2010.
Bude mať jazdec kontrolu nad vozidlom aj počas pitstopu, alebo to bude ako minulý rok?
Máte možnosť výberu - kontrolovať auto aj v boxovej uličke alebo to nechať na automatike.
Bude počas jazdy počuť pípnutie, ak bude potrebné preradiť na vyšší stupeň?
Nie, to nie je potrebné. Budeš počuť, kedy si to žiada vyšší stupeň. Na obrazovke tiež budeš vidieť ukazovateľ. Okrem toho by to mohlo byť v rozpore s pípnutím, ktoré používame pre dostupnosť DRS v pretekoch.
Zameriava sa hra aj na teplotu pneumatík a bŕzd?
Áno, udržiavanie teploty pneumatík a bŕzd je teraz neoddeliteľnou súčasťou hry. Na svoje si prídu nadšenci simulácie.
Budú sa mi autá v zavádzacom kole uhýbať, ak budem vo svojom rýchlom kole?
Áno, v ceste ti nebudú prekážať a pôjdu podstatne pomalšie.
Budeme môcť používať všetky zmeny parametrov, ktoré využívajú jazdci? Vyváženie bŕzd, KERS, DRS, otáčky motora, diferenciál...
Môžete použiť niektoré prvky, ktoré pokladáme za užitočné a sú všeobecne známe.
Ako je to so zrkadlami? Budeme za sebou niečo vidieť?
Zrkadlá sú dosť malé, nemyslím si, že budú neuveriteľne užitočné. Máme nové indikátory, ktoré vám ukážu, kde sa jazdec za vami nachádza.
Môžem zapnúť alebo vypnúť "ghost car" v režime time trial?
Áno! Teraz je to konečne možné.
Budú mať autá odlišné zvuky motora v závislosti od výrobcu? A budem počuť aj "praskanie" v nízkych otáčkach z fúkaných difúzorov?
Motor každého výrobcu má odlišný zvuk. Zvuk z fúkaných difúzorov nie je súčasťou hry.
Budeme môcť nahrať videoklipy na YouTube ako v DiRT 3?
Nie, tento systém nie je zahrnutý v roku 2011, ale bol by som rád, ak by sa to v budúcnosti dalo.
Tímová réžia v režime kariéry alebo co-op?
Nie, je zložité pripraviť takýto systém a potrebujeme naňho práva. Ale je to zauímavý nápad, možno v budúcnosti...
Budete môcť vidieť poškodenie pneumatík, keď ich prebrzdíte? A budem môcť použiť slíky za mokrých podmienok?
Simulácia prebrzdenia pneumatík v hre F1 2011 nie je, ale zmesi pneumatík a ich optimálne podmienky sa úplne zmenili. Teraz máme možnosť jazdiť na slíkoch aj na mokrej vozovke.
Máte plány do budúcnosti ohľadom možnosti prispôsobiť svojho jazdca v režime kariéry, ako napríklad jeho osobnosť či štýl jazdy?
Nie. Auto riadiš ty, nie postavička, ktorú si vytvoril.
Opravili ste jazdu AI v kvalifikácii tak, aby neboli len pre parádu ale jazdili aj realistické časy?
Áno, všetky AI autá jazdia počas celého víkendu realistické časy.
Je výjazd z boxov viac realistický, t.j. nepotrebujeme obrovské rozostupy medzi autami?
Áno, máme úplne nový systém. Môžete zabudnúť na kolóny v boxoch ako minulý rok. Mechanici vás nepustia do nebezpečných podmienok!
V režime kariéry sa Kobayashi nakoniec dostane do lepšieho tímu a vyhrá šampionát! Prečo nie? Je úžasný!
Podmienky licencie bránia jazdcovi v prestupe.
Zmenil sa režim penalizácií pre online tak, aby potrestal tých, ktorí využívajú auto pred sebou ako brzdu pred prvou zákrutou?
Áno, systém penalizovania je kompletne prepracovaný a je oveľa lepší, ako v roku 2010.
Prečo nemôžeme meniť pohľady na auto v boxoch?
Z technických dôvodov.
Bude DRS ovládané automaticky alebo manuálne?
Samozrejme manuálne! Naozaj to v kvalifikácii nemôže byť automatické. To by si predsa ani nemusel jazdiť!
Môžeme tentokrát útočiť na obrubníky? F1 2010 na tom nebola najlepšie!
Obrubníky sú teraz vaším najlepším priateľom... Áno, môžete na ne smelo útočiť. Vyladili sme pruženie, takže je to omnoho lepšie.
Existujú nejaké plány na verziu pre PS Vita?
V budúcnosti je možné všetko.
Bude v hre asistencia brzdenia?
Áno, asistencia brzdenia bude k dispozícii.
Je možné zlepšiť viditeľnosť tzv. dynamic racing line?
Novinkou je dynamic racing line 3D. Postupom času na tom zapracujeme ešte viac. Je to pre nás dôležité.