Aký bude nový monopost Ferrari


Taliansky novinár Giorgio Piola odhalil niektoré detaily nového Ferrari. Či ide len o dohady alebo zaručené informácie sa dozvieme 3. februára, keď Scuderia svoje auto predstaví.

Jednou z noviniek, ktoré Piola odhaľuje, je prechod zo zavesenia typu push-rod na pull-rod. Red Bull tento systém používa od roku 2009, v minulej sezóne ho už nasadzovali všetky tímy okrem Ferrari a Marussie. Ferrari sa podľa Piollu chystá použiť pull-rod zavesenie nielen vzadu, ale i vpredu, čo sme v F1 videli naposledy pred 11 rokmi. Výhodou je nižšie ťažisko a lepšia spolupráca s nižšie umiestneným nosom.

Bočnice sú údajne veľmi úzke. Novinkou majú byť krídla pred bočnicami. Tie majú dvojitú funkciu, okrem aerodynamickej fungujú aj ako súčasť nárazovej štruktúry, ktorá chráni jazdca. Bočnice sú jednou z mála oblastí, ktoré poskytujú dizajnérom trochu voľnosti.

Výfuky miera do nižšieho spektra pod hlavný profil zadného krídla. Ferrari však počíta so zmenou výfukov podľa toho, s čím príde McLaren a Red Bull. Podľa Piollu budú výfuky mieriť vyššie tak, aby fúkali na hornú klapku.



Monopost vyvíjal tím pod vedením technického riaditeľa Pata Frya, aerodynamiku má na starosť Nicolas Tombazis. Podľa Piolu v pozadí pracoval aj Rory Byrne. Ten údajne stojí za novými krídlami pred bočnicami.