Nejeden fanúšik Ferrari ostal prekvapený po tom, ako prvýkrát uvidel model F2012. Aerodynamici v Maranelle však považujú schodík na nose za najefektívnejšie riešenie nových pravidiel.
Cieľom Ferrari bolo ponechať nos čo najvyššie, aby k podlahe prúdilo čo najviac vzduchu. Dôležité preto bolo optimalizovať prúdenie vzduchu pod nosom smerom k difúzoru. Pri detailnejšom pohľade na nové auto vidíme, že zmenou prešla každá časť auta. Zäčšil sa rázvor a Ferrari vzadu a odvážne i vpredu siahlo po zavesení pull-rod. Cieľom je získanie aerodynamickej výhody a zníženie ťažiska.
Predné krídlo pochádza z vlaňajšieho monopostu 150 ° Italia, nové by sa malo objaviť najneskôr v treťom predsezónnom teste v Barcelone, kam chce Ferrari priviezť rozsiahly balík vylepšení. Podľa slov šéfa tímu monopost prejde veľmi intenzívnym vývojovým programom v prvej časti sezóny, pričom sa chce zamerať predovšetkým na aerodynamiku prednej časti.
V zadnej časti sa stretávame s nižšou a zužujúcou sa karosériou, čo bolo umožnené vďaka novej prevodovke a tiež preskupením niektorých mechanických dielov. Bočnice sú pekne tvarované, k vonkajším okrajom stúpajú, dole je patrné mierne podseknutie a smerom dozadu, kde sa zužujú, ich prekrýva kryt výfukov. Bočnicové panely obsahujú vertikálne výrezy v snahe optimalizovať prúdenie k zadnej časti.
KERS zostal uprostred v spodnej časti vozidla v snahe o čo najvyššiu bezpečnosť. Tímu sa podarilo znížiť jeho hmotnosť a zvýšiť efektivitu.
Predné krídlo pochádza z vlaňajšieho monopostu 150 ° Italia, nové by sa malo objaviť najneskôr v treťom predsezónnom teste v Barcelone, kam chce Ferrari priviezť rozsiahly balík vylepšení. Podľa slov šéfa tímu monopost prejde veľmi intenzívnym vývojovým programom v prvej časti sezóny, pričom sa chce zamerať predovšetkým na aerodynamiku prednej časti.
V zadnej časti sa stretávame s nižšou a zužujúcou sa karosériou, čo bolo umožnené vďaka novej prevodovke a tiež preskupením niektorých mechanických dielov. Bočnice sú pekne tvarované, k vonkajším okrajom stúpajú, dole je patrné mierne podseknutie a smerom dozadu, kde sa zužujú, ich prekrýva kryt výfukov. Bočnicové panely obsahujú vertikálne výrezy v snahe optimalizovať prúdenie k zadnej časti.
KERS zostal uprostred v spodnej časti vozidla v snahe o čo najvyššiu bezpečnosť. Tímu sa podarilo znížiť jeho hmotnosť a zvýšiť efektivitu.