Požiadavka na maximálnu výšku nosa vzhľadom na podlahu auta skutočne prinútila konštruktérov znížiť jeho polohu. Riešenia u jednotlivých tímov sa rôznia, na väčšine monopostov však pribudol schodík. A ten im na kráse rozhodne nepridáva.
Dôvodov k vzniku takéhoto predpisu mala Medzinárodná automobilová federácia viac. S rastúcou výškou nosa sa zvyšovalo nebezpečenstvo vzlietnutia monopostu pri strate prítlaku na prednej náprave. S vysokým nosom sa taktiež zhoršoval výhľad jazdca, čo neprispievalo k bezpečnosti. Tímy svoje riešenia obhajujú, FIA ale hovorí, že sa predpisom dalo vyhovieť inak. Ako príklad uvádza riešenie McLarenu. Konštruktéri z Wokingu sa ako jediní vyhli nevzhľadnému odskoku prednej časti.
Obrázkové porovnanie: