Veľkej cene Nemecka kráľovali monoposty Ferrari, po štarte sa na prvú pozíciu dostal Felipe Massa z duhého radu, keď vpredu zviedli súboj Vettel s Alonsom. Španiel sa napokon stal víťazom pretekov!
Ako prvý zo špičky zamieril do boxov už v trinástom kole Vettel. Väčšina pilotov z popredných pozícií tak učinila v nasledujúcich dvoch kolách, len Button zostal na trati dlhšie a na čele získaval cenné desatiny. Za ním zvádzali boj o vtedy druhé miesto jazdci Ferrari, Felipe Massa sa útokom Alonsa ubránil. Buttonova neskoršia zastávka sa vyplatila, posunul sa pred Webbera na piate miesto. Ešte dlhšie zostal na trati Rosberg, ktorý vďaka tomu vyšiel z boxov tesne pred Schumacherom.
Na čele naďalej krúžili autá Ferrari, zdalo sa, že závod sa prejde v pokojnom duchu. Massa už viedol o 3,4 sekundy. Alonso však odpovedal najrýchlejším okolo a postupným znížením straty. Kľúčový okamih závodu nastal v 49. kole, kedy bol Massa najskôr rádiom upozornený, že Fernando je rýchlejší, a potom bol ešte výrazne požiadaný, či danej správe porozumel. Brazílčan okamžite spomalil a uvoľnil tak Alonsovi cestu do čela závodu. Massov inžinier Rob Smedley sa svojmu jazdcovi navyše vysielačkou ospravedlnil.
Na čele naďalej krúžili autá Ferrari, zdalo sa, že závod sa prejde v pokojnom duchu. Massa už viedol o 3,4 sekundy. Alonso však odpovedal najrýchlejším okolo a postupným znížením straty. Kľúčový okamih závodu nastal v 49. kole, kedy bol Massa najskôr rádiom upozornený, že Fernando je rýchlejší, a potom bol ešte výrazne požiadaný, či danej správe porozumel. Brazílčan okamžite spomalil a uvoľnil tak Alonsovi cestu do čela závodu. Massov inžinier Rob Smedley sa svojmu jazdcovi navyše vysielačkou ospravedlnil.
Do cieľa došiel Alonso na mieste prvom, Massa na druhom, Scuderia si tak po dlhej dobe od VC Bahrajnu opäť pripísala double a víťazstvo v závode. Vettel došiel tretí.
Výsledky VC Nemecka 2010:
Pozícia | Jazdec | Tím | Kolá | Čas/strata | P. na štarte |
1 | Fernando Alonso | Ferrari | 67 | 1:28:38,9 h | 2 |
2 | Felipe Massa | Ferrari | 67 | +4,1 s | 3 |
3 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 67 | +5,1 s | 1 |
4 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 67 | +26,8 s | 6 |
5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 67 | +29,4 s | 5 |
6 | Mark Webber | RBR-Renault | 67 | +43,6 s | 4 |
7 | Robert Kubica | Renault | 66 | +1 kolo | 7 |
8 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 66 | +1 kolo | 9 |
9 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 66 | +1 kolo | 11 |
10 | Vitalij Petrov | Renault | 66 | +1 kolo | 13 |
11 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 66 | +1 kolo | 12 |
12 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 66 | +1 kolo | 8 |
13 | Nico Hülkenberg | Williams-Cosworth | 66 | +1 kolo | 10 |
14 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 66 | +1 kolo | 14 |
15 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 66 | +1 kolo | 15 |
16 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 65 | +2 kolá | 21 |
17 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 65 | +2 kolá | 19 |
18 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 64 | +3 kolá | 23 |
19 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 63 | +4 kôl | 20 |
- | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 56 | +11 kôl | 18 |
- | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 50 | +17 kôl | 24 |
- | Sakon Jamamoto | HRT-Cosworth | 19 | +48 kôl | 22 |
- | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 3 | +64 kôl | 17 |
- | Sébastien Buemi | STR-Ferrari | 1 | +66 kôl | 16 |