F1 2010™ je prvou hrou F1 v HD rozlíšení od spoločnosti Codemasters. Tá sľubuje najlepšiu formulovú hru všetkých čias, ktorá sa má čo najviac priblížiť realite.
Hra je založená na technologickej platforme "Codemasters' EGO", jedná sa o evolúciu medzinárodne oceneného "EGO Engine". F1 2010 prinesie realistickú grafiku, pravý zážitok z jazdy, čo najreálnejšiu fyziku a okrem iného aj možnosť online hry.
Na projekte sa podieľali špecialisti zo všetkých odborov, jazdcov zastupoval Anthony Davidson, ktorý v sezóne 2009 pôsobil ako testovací jazdec Brawnu GP. Brit pracoval ako konzultant v oblasti správania vozidla, špecifík jednotlivých okruhov a priebehu závodného víkendu očami jazdca.
Hra ponúkne možnosť si prežiť kariéru pilota formuly 1, všetko sa má odohrávať práve z jeho pohľadu. Okrem jázd v tréningoch, kvalifikáciách a pretekoch čaká hráčov komunikácia s tímom o nastavení auta, dianí na trati, či napríklad počasie, ale aj interakcie s tlačou. Záujem médií o vás bude rásť spolu s vašimi úspechmi.
Šéfdizajnér hry Stephen Hood: "V F1 2010 máme dva druhy tlače. Sú to formálne tlačové konferencie podobné tým, ktoré vidíte v televízii po kvalifikácii a závode, kde sú zúčastneni prví traja jazdci."
"Zvedavejšie otázky budú prichádzať náhodne od médií v paddocku. Budú sa vás pýtať, prečo sa vám darilo alebo nedarilo v danej jazde, alebo budú zisťovať možnosti prestupu k inému tímu. Odpovede, ktoré poskytnete v týchto rozhovoroch, budú mať vplyv na vašu kariéru a spôsob, akým sa na vás nahliada vo svete Formuly 1. "
Realite sa čo najviac snažia hra priblížiť dizajnom tratí. Každý okruh bol detailne nafotený a pre jeho tvorbu poslúžili reálne počítačové dáta. Výnimkou bol okruh v Kórei, ktorý ešte nestojí, ale programátori ho pripravili v spolupráci s ľuďmi, ktorí na jeho výstavbe pracujú. V hre tak bude možné pretekať v Kórei ešte skôr, než sa uskutoční reálny závod šampionátu.
Správanie vozidla si hráč bude môcť určiť dvojakým spôsobom. Pre každý okruh bude mať monopost dobré základné nastavenie, ktoré bude možné zmeniť buď priamo úpravou jednotlivých parametrov, alebo prostredníctvom inžiniera, ktorému oznámite požadované vlastnosti, ako je napríklad pretáčavosť. Počas jazdy potom bude možné rovnako ako v ozajstnej F1 meniť nastavenia sklonu predného prítlačného krídla.
Hra ponúkne možnosť si prežiť kariéru pilota formuly 1, všetko sa má odohrávať práve z jeho pohľadu. Okrem jázd v tréningoch, kvalifikáciách a pretekoch čaká hráčov komunikácia s tímom o nastavení auta, dianí na trati, či napríklad počasie, ale aj interakcie s tlačou. Záujem médií o vás bude rásť spolu s vašimi úspechmi.
Šéfdizajnér hry Stephen Hood: "V F1 2010 máme dva druhy tlače. Sú to formálne tlačové konferencie podobné tým, ktoré vidíte v televízii po kvalifikácii a závode, kde sú zúčastneni prví traja jazdci."
"Zvedavejšie otázky budú prichádzať náhodne od médií v paddocku. Budú sa vás pýtať, prečo sa vám darilo alebo nedarilo v danej jazde, alebo budú zisťovať možnosti prestupu k inému tímu. Odpovede, ktoré poskytnete v týchto rozhovoroch, budú mať vplyv na vašu kariéru a spôsob, akým sa na vás nahliada vo svete Formuly 1. "
Realite sa čo najviac snažia hra priblížiť dizajnom tratí. Každý okruh bol detailne nafotený a pre jeho tvorbu poslúžili reálne počítačové dáta. Výnimkou bol okruh v Kórei, ktorý ešte nestojí, ale programátori ho pripravili v spolupráci s ľuďmi, ktorí na jeho výstavbe pracujú. V hre tak bude možné pretekať v Kórei ešte skôr, než sa uskutoční reálny závod šampionátu.
Správanie vozidla si hráč bude môcť určiť dvojakým spôsobom. Pre každý okruh bude mať monopost dobré základné nastavenie, ktoré bude možné zmeniť buď priamo úpravou jednotlivých parametrov, alebo prostredníctvom inžiniera, ktorému oznámite požadované vlastnosti, ako je napríklad pretáčavosť. Počas jazdy potom bude možné rovnako ako v ozajstnej F1 meniť nastavenia sklonu predného prítlačného krídla.
Zadné krídlo s prieduchom sa dostalo do hry tiež, ale len v akejsi pasívnej forme. To znamená, že jazdec ho nebude môcť ovládať, ale hra vie, ktoré autá sú ním vybavené a tie budú dosahovať vyšších maximálnych rýchlostí. Zvlášť hrdí sú tvorcovia hry na systém dynamického počasia, ktorý podľa ich slov žiadna iná hra v minulosti neponúkla. Náhle zmeny poveternostných podmienok majú urobiť preteky dramatické.
Zážitok blízky realite majú priniesť aj zastávky v boxoch, správanie rôznych zmesí pneumatík, či napríklad zvukové prejavy jednotlivých motorov, ktoré boli zaznamenané počas predsezónnych testov.
Nezabudlo sa ani na hru multiplayer, porovnať si svoje sily bude môcť maximálne 12 hráčov.
Hra vyjde 24. septembra, dostupná bude pre PC, PlayStation 3 a Xbox 360. Momentálne si môžete hru predobjednať na oficiálnom "Formula 1 Store" pre PC za 34,99£ a pre Playstation a Xbox 360 za cenu 49,99£.