Preteky v Hockenheime sú už dávno za nami, ale málokto si pamätá štart, zastávky v boxoch či zaujímavý predbiehací manéver. Neskloňuje sa nič iné ako tímová réžia Ferrari. Aké názory na tento pojem panujú?
Paddock sa rozdelil na dve časti. Tí, ktorí tímovú réžiu kritizujú, sa tvrdo ozývajú, na druhej strane sú ľudia, ktorí sú toho názoru, že zákaz tímovej réžie je zbytočný.
Bernie Ecclestone sa pridáva k tejto skupine: "Súhlasím s tými, čo takto hovoria. Všetci chcú uzavreté mužstvo, všetci hovoria o tíme. Oba monoposty by mali byť úplne rovnaké, piloti by mali nosiť rovnaký overál. Všetko to naznačuje existenciu tímu - mužstva, ktoré sa venuje motošportu."
Na túto stranu sa pridal aj Flavio Briatore: "Zákaz tímovej réžie nemá vôbec žiadny význam. Toto pravidlo by sme mali opäť zrušiť. Z môjho pohľadu nespravilo Ferrari nič zlé. Mohlo sa to vyriešiť lepšie? Pri spätnom pohľade to môžeme takto povedať, ale v priebehu pretekov je to celkom iný príbeh. Massov pretekový inžinier to možno nemal komentovať. Skutočnosť je však jasná: majstrovstvá môže vyhrať len jeden pilot. Nemá význam teraz kritizovať, pravidlá sú jednoducho absurdné. "
Majster sveta z roku 2009 Jenson Button si však myslí, že tímová réžia v motoršpotre nemá svoje miesto. "A to napriek tomu, že je niekedy nevyhnutná. Všetci chceme vyhrať a viem, že vyhrať chce aj každý tím - a to tak medzi konštruktérmi, ako aj medzi jednotlivcami. Ale tímy musia dať svojim pilotom rovnakú šancu. Ak by mi niekto povedal, že je môj kolega rýchlejší, tak si pomyslím, že to tak asi je. Jazdil by som ďalej a dúfal by som, že ma nepredbehne."
Christian Horner: "Pre F1 je veľkou hanbou takáto manipulácia pretekov a darovanie víťazstva jednému pilotovi. My sme našim pilotom umožnili v Istanbule pretekať a zožali sme za to veľkú kritiku. Ale bolo to férové a športové. Jediným porazeným je tentoraz formula 1. Je to veľká škoda. Ferrari je pritom skvelým tímom. Najväčším porazeným sú fanúšikovia a diváci, ktorí videli darované víťazstvo. Či už správne alebo nesprávne, my sme našim pilotom dovolili pretekať. Práve to bolo športové a práve to bolo v súlade s pravidlami. Pravidlá boli uvedené práve preto, aby sme zabránili takýmto situáciam."
"Toto je šport a fanúšikovia chcú vidieť súperenie. Tímy si možno myslia, že sú to ich majstrovstvá, ale väčšina fanúšikov - možno s výnimkou fanúšikov Ferrari - podporuje pilotov, ktorí jazdia pre tím. Podľa mňa ich musíme nechať bojovať a zasiahnuť len vtedy, ak sa to vymyká spod kontroly a idú sa vzájomne vyradiť." povedal Nick Fry.
Pilot Force India Adrian Sutil: "To, že je to zakázané, je jasné. Ferrari to mohlo zvládnuť inak - napríklad vo chvíli, keď boli obaja bližšie pri sebe. Mohli to prebrzdiť v Spitzkehre. Všetko mohlo isť fajn a čisto. Takto to ale bolo zrejmé a muselo byť jasné, že bude nasledovať trest. Ťažko povedať, či je v tomto smere potrebné zmeniť pravidlá. Môžeme to otočiť tak či tak, ale kontrolovať to nevieme. Takéto veci si tím môže vyriešiť aj v boxovej uličke, kľudne môže jedného pilota zdržať o čosi dlhšie. Alebo stačí mechanikom povedať, že jednu pneumatiku nemajú dať správne a stratia čas. Je to vybavené. Nedá sa to kontrolovať. Ak odstránime zákaz, bude to zjavné. Pre diváka by to asi bolo zlé."
Pridáva sa aj bývalý šéf tímu Giancarlo Minardi: "Ferrari má v tomto roku šancu len tak, ak podporí jediného pilota. A len Alonso môže bojovať o titul, Massa je z hry von. Súčasne však musím povedať, že Massa predviedol kvalitné preteky. Som za tímovú réžiu. Neviem si totiž predstaviť, ako by sme vedeli zabrániť tímovým príkazom. Napokon môže vyhrať len jeden, iba ten môže byť najlepší. V minulých pretekoch spravili ostatné tímy to isté, preto je podľa mňa pokuta 100 000 dolárov prehnaná. McLaren a Red Bull oznámili svojim pilotom, že míňajú priveľa paliva, vďaka čomu museli spomaliť a ich kolegovia ich predbehli. Nehovorte mi, že to v ostatných tímoch nie je. Patrí to k stratégii."