Od začiatku sezóny, keď McLaren-Mercedes prišiel s takzvaným F-šachtovým systémom, sa ho snaží napodobniť nejeden tím. Systém pomáha riadene znižovať prítlak na zadnej časti monopostu a zvyšovať tak maximálnu rýchlosť.
Viac o tomto systéme sa dočítate v rubrike Technika.
Nie je žiadnym tajomstvom, že systém prináša najväčší úžitok práve na okruhoch s dlhými rovinkami, kde pomôže každý km/h. Tejto charakteristike dokonale vyhovuje okruh Spa-Francorchamps v Belgicku.
McLaren, ktorý s týmto systémom prišiel, vydal pred VC Belgicka vyjadrenie, že F-šachtu prvýkrát v sezóne nenasadí. Nakoniec si to ale rozmyslel a do Belgicka ho priviezol. Spolu s Red Bullom majú vyústenie F-šachty vyvedené do hornej klapky, na rozdiel od Renaultu, Sauberu či Force India. Ak nie je aktívny, prúdi vzduch spodným prieduchom z kapoty v miestach medzi hlavným profilom a difúzorom.
Prvýkrát na svoje auto nasadil F-prieduch tím Renault. Systém sa osvedčil, Robertovi Kubicovi bola v sobotu na rovinke za Eau Rouge nameraná najvyššia rýchlosť - 322 km/h, čo bolo o 6 km/h viac ako druhá najrýchlejšia v podaní Force India a tretieho Ferrari.
Systém Renaultu je aktívny. Po zapchaní otvoru v kokpite pilotom vzduch prúdi hornou časťou žraločej plutvy a ústi do spodného hlavného profilu, podobne ako je u Sauberu či Force India.
F-šachtu ďalej v Belgicku používajú tímy Ferrari, Williams a Mercedes. Mercedes GP vedie vzduch na zadnú časť auta odlišným spôsobom ako ostatní, viac v tomto článku.
© 2010 Formula 1 GP