Nelsinho Piquet v Renaulte končí, na svojej stránke napísal obhajobu a vieru vo svoje schopnosti. V článku nájdete najzaujímavejšiu časť.
Degradoval ma, pohrozil mi, nesplnil sľub.
"Keď odštartovala sezóna, začali sa diať čudné veci. Ako začiatočník vo formule 1 by som čakal, že ma tím podporí, aby som sa do toho dostal. Namiesto toho ma degradoval do pozície niekoho, kto jazdí len s druhým autom a vôbec mi nevenovali pozornosť."
"Niekoľkokrát sa stalo, že mi môj manažér a šéf (Flavio Briatore) štvrť hodiny pred kvalifikáciou pohrozil, že keď nezajazdím dobrý výsledok, nahradí ma niekým iným. Nikdy som nepotreboval vyhrážanie, aby som zajazdil výsledok."
Piquet vo svojej prvej sezóne nazbieral 19 bodov. Jeho najlepšími výsledkami boli šťastné druhé miesto z Nemecka a štvrtá pozícia z Japonska. Z osemnástich pretekov bodoval päťkrát. Renault už vtedy uvažoval, že ho nahradí niekým iným.
40% ALONSO
Druhý rok zlepšenie nepriniesol. Piquetov zásadný problém boli kvalifikácie. Zakaždým mu dalo prácu postúpiť z prvej časti, zatiaľ čo tímový kolega Alonso pravidelne prechádzal až do finále. Na Piquetovom účte za rok 2009 dodnes svieti nula.
"Na sezónu 2009 mi Briatore prisľúbil, že sa všetko zmení. Že sa mi dostane rovnocenného zaobchádzania a pozornosti, akú si zaslúžim. Primäl ma podpísať zmluvu, podľa ktorej som musel do polovice sezóny získať 40 percent bodov podľa toho, koľko ich získa Fernando Alonso. I keď som mal jazdiť vedľa dvojnásobného majstra sveta a skvelého jazdca, bol som si istý, že tých 40 percent ľahko dosiahnem, ak budem mať rovnaké podmienky."
"Bohužiaľ, (Briatoreho) sľuby sa nikdy nesplnili. S novým autom som natestoval 2002 kilometrov, zatiaľ čo Fernando ich mal 3839. Len dva dni som testoval na suchu, zatiaľ čo Fernando len jeden na mokrom. Vždy som jazdil s ťažkým autom, na tvrdých pneumatikách, väčšinou v prvý deň, keď bola trať ešte zelená, alebo keď bolo zlé počasie. Fernando mal ľahké auto, mäkké pneumatiky, jazdil na suchu, za ideálnych podmienok. Nikdy som nedostal šancu pripraviť sa na kvalifikačný systém, ktorý používame. Vo formule 1 delí prvého a pätnásteho koľkokrát menej ako jedna sekunda. To znamená, že dve alebo tri desatiny sekundy vám získajú aj osem pozícií."
NEBOLO to fér
"Ešte ku všetkému sa tento rok nesmie testovať. V prvých deviatich pretekoch, ktoré som prešiel, mal Fernando výrazne vylepšené auto. Inžinieri mi povedali, že v tých pretekoch som mal o päť až osem desatín pomalšie auto ako on. Keď sa pozriem na závod v Nemecku, keby som mal takúto výhodu, nebol by som v kvalifikácii desiaty, ale piaty. V závode by som skončil pred svojím tímovým kolegom. "
"Podmienky, s ktorými som sa musel porovnávať v posledných dvoch rokoch, boli mimoriadne. U niektorých incidentov som nemohol uveriť, že som sa do nich dostal. Bolo to nefér."
"Byť pod tlakom pre mňa nie je nič nové. Počas svojej kariéry som už dosiahol kritiku a veľa sa odo mňa čakalo kvôli môjmu menu. Až doteraz som sa tým nikdy nezaoberal. Nikdy predtým som necítil potrebu sa obhajovať proti ohováraniu a kritike, pretože som vedel, aká je pravda a chcel som sa sústrediť na preteky," uzavrel Piquet.