Mercedes W001 - vývoj od Austrálie po Španielsko


Počas pretekov v Austrálii, Malajzii a v Číne sa Mercedes v úpravách svojho monopostu zameriaval najmä na jeho efektivitu. Výrazné modifikácie predstavené v Španielsku, kde tím nasadil okrem iného nové predné zavesenie so zmenenou geometriou či kratšiu prevodovku.

Tieto úpravy majú za cieľ zmeniť rozloženie hmotnosti, predĺžiť rázvor kolies a upraviť tak dynamické charakteristiky vozidla.
Zmeny v Austrálii


1. Bočnice v oblasti výfukov boli zmenšené kvôli menším nárokom na chladenie v Melbourne (v porovnaní s predchádzajúcim Bahrajnom), vďaka tomu mohol monopost dosahovať vyšších maximálnych rýchlostí.
2. Kvôli zmenšeniu bočníc a zachovaniu dostatočnej efektívnosti chladenia sa pred výfukmi objavili prieduchy na oboch stranách.




Zmeny v Malajzii



1. Tvarovanie bočníc sa vrátilo k predchádzajúcej (bahrajnskej) verzii kvôli podstatne vyšším teplotám v Malajzii. Zmizli aj dodatočné prieduchy, ktoré sa pred výfukmi objavili v Austrálii.
2. Dva drobné otvory tesne nad podlahou pre zlepšenie chladenia.
3. Tri výrezy po stranách kokpitu (v závode len na ľavej strane).




Zmeny v Číne

1. Mercedes GP bol tretím tímom, ktorý nasadil systém na separáciu vzdušných prúdov (tzv. stalling) na zadnom krídle svojho monopostu (po McLarene a Sauberi). Išlo o čiastočnú interpretácii systému F-šachty, ktorý od začiatku sezóny používa McLaren. Verzia Mercedesu totiž neobsahuje prepojenie krytu motora, v ktorom je vedený vzduch (kanál), so zadným krídlom.
2. Tvarovanie zadnej časti bočníc opäť podľa austrálskej špecifikácie s drobnými otvormi okolo výfukov a prieduchom pred ním iba na ľavej strane.
3. Výrezy po stranách kokpitu.



Systém Mercedesu pre oddeľovanie vzdušných prúdov je oveľa jednoduchší ako verzia, ktorú používa McLaren a Sauber. Prívod vzduchu je zaisťovaný dvoma otvormi v hlavnom spodnom profile zadného krídla. McLaren sa Sauber naproti tomu vzduch privádzajú kanálom v kryte motora, ktorý je priamo prepojený so zadným krídlom.

Ide teda o pasívny systém, ktorý funguje bez zásahu jazdca. Mercedes skúšal jeho prvotnú verziu, ktorá však okamžite priniesla pozitívne výsledky, preto ju nasadil aj do závodu v Šanghaji.


Zmeny v Španielsku

Úpravy aerodynamiky Mercedesu W01 priniesli veľmi netradičnú konfiguráciu krytu motora, ktorá rozdeľuje otvor pre prívod vzduchu k pohonnej jednotke.

Klasický kryt motora má otvor v celku vo svojej hornej časti, zatiaľ čo novinka Mercedesu ho má rozdelený a posunutý nižšie (viď obrázok).


V snahe vrátiť sa na predné priečky má Mercedes okrem prepracovanej aerodynamiky aj predĺžený rázvor, ktorý má pomôcť dosiahnuť priaznivejšie rozloženie hmotnosti. Tím z Brackley už disponuje aktívnym systémom pre znižovanie odporu vzduchu zadného prítlačného krídla na rovinkách.