Rozpočtový strop 40 mil. £ pre 13 tímov F1 od roku 2010!


Riadiaci orgán Formuly 1, FIA, upresnil svoje plány na rozpočtový strop na rok 2010. Prihlásené tímy musia obmedziť svoje výdavky na 40 miliónov libier ročne, na druhej strane budú mať väčšiu technickú slobodu.

Trinásť tímov prijatých na budúci rok do Formuly 1 bude musieť oznámiť, či k uvedenému rozpočtovému stropu pristúpia, alebo nie. Musia tak spraviť medzi 22. a 29. májom 2009.

Plné znenie FIA:

2010 FIA Formula One World Championship

Prihlášky do Formuly 1 2010 majú byť predložené Medzinárodnej automobilovej federácii FIA v období od 22. do 29. mája 2009. Tímy musia uviesť, či si želajú postupovať podľa rozpočtového stropu a čerpať výhody (uvedené nižšie), alebo nie.

Maximálny počet vozidiel pre vstup do šampionátu F1 2009 bol zvýšený na 26, každý tím prihlási dvoch jazdcov.

FIA zverejní zoznam tímov a jazdcov dňa 12. júna 2009.

Náklady

Od roku 2010 budú mať všetky tímy možnosť súťažiť s monopostami postavenými a prevádzkovanými v rámci prísneho rozpočtového stropu.

Rozpočtový strop pre rok 2010 bude 40 miliónov libier. Tento údaj sa vzťahuje na všetky výdavky okrem:

Marketingu;
Odmien za testovanie pilotov, vrátane všetkých juniorských testovacích programov;
Pokút a sankcií uložených FIA;
Nákladov na motory (len v roku 2010);
Akýchkoľvek výdavkov, ktoré nemajú žiadny vplyv na výkon tímu vrámci majstrovstiev;
Dividendy (vrátane prípadnej dane), ktoré platia zo zisku z účasti na majstrovstvách.

Nová "Nákladová komisia" je zriadená na monitorovanie a vymáhanie týchto nákladov. Nákladová komisia sa bude skladať z predsedu a dvoch ďalších komisárov.

Jeden komisár musí byť finančný expert a ostatní by mali mať na vysokej úrovni skúsenosti z motoristického športu. Predseda musí mať zodpovedajúce skúsenosti z motoristického športu a samozrejme aj zo športového diania. Všetci členovia tejto komisie musia byť nezávislí a nestranní.

Každý nový tím, ktorý vstúpi do Formuly 1, dostane ročne 10 miliónov dolárov a okrem toho sa môže tešiť z uhradenia nákladov na transport dvoch šasi a 10 ton materiálu na každé preteky. Okrem toho dostane stajňa 20 leteniek do ekonomickej triedy.

Tímy, ktoré pristúpia k rozpočtovému stropu, budú mať slobodu v nasledujúcich oblastiach:

1. Pohyblivé predné a zadné krídlo
2. Motor bez limitu otáčok

Tieto tímy budú mať možnosť neobmedzených testov, pokiaľ ide o testovanie v aerotuneloch.

Zmeny použiteľné pre všetky tímy

Bolo potvrdené, že od roku 2010 bude zakázané dopĺňanie paliva počas závodu s cieľom ušetriť náklady na prevoz čerpacích zariadenií a zvýšiť tak snahu výrobcov motorov o ekonomickejšie agregáty s nižšou spotrebou.

FIA tiež potvrdila zákaz zahrievačov pneumatík.