Najrýchlejší okruh v seráli, Monza, si vyžaduje najnižší prítlak, všetky tímy pre tento závod jednorázovo upravujú aerodynamiku svojich monopostov. Ukážeme si zmeny na zadných spojleroch v BMW, McLarene a Brawne.
BMW
Hoci na Monzu nepriviezli tak extrémne riešenie minimalizujúce aerodynamický odpor ako v minulosti, BMW Sauber nepochybne patril k tým tímom, ktoré nasadili ukážkové zadné krídlo generujúce nízky prítlak.
Z obrázku je vidieť, ako sa vyvíjala závodná verzia v posledných troch pretekoch od Valencie, kde
BMW využívalo aj prídavné centrálne krídelko (1). Oproti Monze ubudol výrez v bočnej časti, čo vylepšuje priechod vzduchu a umožňuje dosiahnuť vyššie rýchlosti (2). Hlavný profil aj klapka už nie sú tak hlboké ako v Belgicku (3).
Hoci na Monzu nepriviezli tak extrémne riešenie minimalizujúce aerodynamický odpor ako v minulosti, BMW Sauber nepochybne patril k tým tímom, ktoré nasadili ukážkové zadné krídlo generujúce nízky prítlak.
Z obrázku je vidieť, ako sa vyvíjala závodná verzia v posledných troch pretekoch od Valencie, kde
BMW využívalo aj prídavné centrálne krídelko (1). Oproti Monze ubudol výrez v bočnej časti, čo vylepšuje priechod vzduchu a umožňuje dosiahnuť vyššie rýchlosti (2). Hlavný profil aj klapka už nie sú tak hlboké ako v Belgicku (3).
McLaren
Strieborní pre Veľkú cenu Talianska upravili zadné krídlo, aj keď nie tak extrémne ako vyššie uvedené BMW. Bočnice sú pobdobné ako u Renaultu, na rozdiel od neho (a väčšiny ostatných) McLaren si v nich ponechal rebrovania (3 otvory) aj pre tunajší závod.
Na obrázkoch vidíte, akú verziu nasadzovali pre posledné 3 preteky. V jednom z daždivých tréningov v Belgicku McLaren testoval viac zakrivenú verziu krídla, ktorú ale zatiaľ v pretekoch nepoužil.
Strieborní pre Veľkú cenu Talianska upravili zadné krídlo, aj keď nie tak extrémne ako vyššie uvedené BMW. Bočnice sú pobdobné ako u Renaultu, na rozdiel od neho (a väčšiny ostatných) McLaren si v nich ponechal rebrovania (3 otvory) aj pre tunajší závod.
Na obrázkoch vidíte, akú verziu nasadzovali pre posledné 3 preteky. V jednom z daždivých tréningov v Belgicku McLaren testoval viac zakrivenú verziu krídla, ktorú ale zatiaľ v pretekoch nepoužil.
BrawnGP
Brawn už do Spa priviezol nové zadné krídlo so systémom pre zmenu polohy oboch profilov súčasne. Na Monze bol znížený uhol náklonu oboch profilov.
Barrichello (nielen v Monze) údajne volil nižší aerodynamický prítlak, čo by mohlo vysvetliť to, že na rýchlych tratiach poráža Buttona.
Brawn už do Spa priviezol nové zadné krídlo so systémom pre zmenu polohy oboch profilov súčasne. Na Monze bol znížený uhol náklonu oboch profilov.
Barrichello (nielen v Monze) údajne volil nižší aerodynamický prítlak, čo by mohlo vysvetliť to, že na rýchlych tratiach poráža Buttona.