Výhody systému KERS na Monze


"Pri KERSe je potrebné zvážiť tri aspekty: čas na kolo, výhodu na štarte a jeho schopnosť pomôcť pri predbiehaní. Kombinácia všetkých týchto faktorov robí z Monzy okruh veľmi vhodný pre KERS," povedal šéfinženýr francúzskej stajne Pat Symonds.

Zisk v čase na kolo odhaduje Renault na 0,25 sekundy, pričom v kvalifikácii by mohol byť ešte väčší, pretože jazdci využijú KERS na cieľovej rovinke hneď dvakrát, prvýkrát ešte pred nájazdom do meraného kola. Medzi štartom a prvou zákrutou si potom autá s KERSom pomôžu podľa Symondsa o 15 metrov.

"Použijeme úplne iný aerodynamický komplet pre nízky prítlak. Prítlak bude o 10 až 15 percent nižšie ako v Spa. Monza je hlavne o brzdenie, trakciu, zmene smeru jazdy v šikanách ai keď je rýchla, skutočne rýchle zákruty tam nie sú. Myslím, že celkovo podáva R29 dobré výkony na všetkých tratiach a Monza by nemala byť výnimkou, "dodal Symonds.