Fisichellovi robí najväčšie problémy brzdenie s KERSom


Giancarlo Fisichella zatiaľ nenaplnil očakávania tímu Ferrari a bodované miesta mu stále unikajú. Talian si zvyká na odlišný voz Ferrari, jeho monopost Force India sa správal inak. Už sa naučil pracovať s KERSom na dočasné zvýšenie výkonu, problémy má ale pri brzdení. KERS sa pri brzdení nabíja a zhoršuje stabilitu vozidla.

"Na tlačidlá som si už zvykol," povedal Fisichella. "Hlavným problémom je pre mňa brzdný bod, pretože je úplne iný ako vo vozidle Force India. Musím na to myslieť, takže asi trochu strácam sústredenie."

"Zvládnuť brzdenie v správnu chvíľu je vo Ferrari iné, než na čo som zvyknutý, a nie je to ľahké."

Fisichellove ťažkosti odhadnúť správny moment na brzdenie sa prejavujú hlavne v kvalifikácii, v pretekoch sa už pomaly doťahuje na tímového kolegu.

"Musím sa sústrediť len na kvalifikáciu, to je ten hlavný problém. Keďže v poslednom závode som bol v druhom stinte rovnako rýchly ako Kimi. A to je veľmi dôležité a dobré," povedal.

KERS však nie je len príťažou, Fisichella očakáva, že v Interlagose bude prínos tohto systému veľký.

"KERS bude výhodou v poslednej zákrute, pre cieľovú rovinku. Vďaka niekoľkým ďalším miestam by mal priniesť celkovú výhodu 0,4 sekundy. Ako obvykle bude dobrý pre predbiehanie na štarte," uviedol.

"Ale nezabúdajme, že KERS je veľmi ťažký, takže čo sa týka vyváženia vozidla, nebude ľahké nájsť správne nastavenie."