Hoci tímy vyhlasujú, že všetky zdroje už presunuli k vývoju budúcich monopostov, v Brazílii predstavili veľa modifikácií a aj pár nových dielov pre svoje vozidlá.
BrawnGP
V dnešnom prehľade sa pozrieme najprv na Brawn. Do Brazílie priviezli pomerne dosť modifikácií - jednou z nich sú deflektory s výrezom, ktoré pred pár rokmi používalo aj Ferrari. Okrem zmeny "hardvéru" došlo aj k zmenám vzhľadu - vďaka novým sponzorom pribudli nové nápisy (Itaipava, Mapfre, Banco de Brasil, TNT, Gallactic) a spočiatku voz biely ako stena sa začína s prichádzajúcou jeseňou pekne vyfarbovať.
V dnešnom prehľade sa pozrieme najprv na Brawn. Do Brazílie priviezli pomerne dosť modifikácií - jednou z nich sú deflektory s výrezom, ktoré pred pár rokmi používalo aj Ferrari. Okrem zmeny "hardvéru" došlo aj k zmenám vzhľadu - vďaka novým sponzorom pribudli nové nápisy (Itaipava, Mapfre, Banco de Brasil, TNT, Gallactic) a spočiatku voz biely ako stena sa začína s prichádzajúcou jeseňou pekne vyfarbovať.
Tímy ďalej pracujú aj na svojich difúzoroch, nadrobno ho zmenili nielen Brawn, ale aj v McLaren. Tento diel má teraz agresívnejšie tvarovanie a dlhšie vertikálne oddeľovače jednotlivých kanálov oproti verzii z Monzy.
V tréningoch nastúpil britský tím s upraveným predným spojlerom - okrem iného tvarovania okrajov spodného profilu pred bočnicou sa jemne líši aj vykrojenie hlavnej klapky smerom k stredu vozidla a použitie Gourneyho klapiek. Do závodu však nastúpili s klasickým krídlom, s ktorým jazdili aj v Suzuke.
Tím možno skúša niečo pre Abú Zabí alebo snáď pre budúce vozidlo, rovnako ako McLaren už dlho (od Valencie) testuje predné krídlo so zmenenou bočnicou - do pretekov ani do kvalifikácie ho však zatiaľ nikdy nenasadili.
Red Bull v Brazílii v tréningoch skúšal aj tri druhy predných spojlerov, do závodu tu tiež nič nové ale nenasadil.
BMW
Zato stajňa z Hinwilu sa vrátila k staršej verzii predného krídla podobnému tomu "krabicoidnému" z Valencie. Proti vyspelému spojleru z Japonska to vyzerá ako krok späť, BMW však pre Interlagos a vyváženie jeho monopostu a nastavenie aerodynamiky vyhovoval viac.
Toyota
Výkonnosť Toyoty ide v závere sezóny veľa hore a má proti Ferrari i McLarenu o niečo navrch po tom, čo sa uprostred sezóny trochu trápili. TF109 je vybavená dvojitým difúzorom podobným Brawnu či McLarenu s prehnutou strednou časťou smerom nadol (1). V predchádzajúcej verzii používali riešenia podobné tomu, s čím pôvodne prišiel Williams, Japonci však rýchlo pochopili výhody vylepšeného konceptu, s ktorým prišli ostatné tímy.
Zaujímavá je aj spodná strana bočníc, akoby bola postrihaná (2). Vychádza z predĺženej verzie, ktorú používa Red Bull, ale pridáva výstrihy pre lepší odvod vzduchu z vnútornej časti smerom von do boku, čím sa zvyšuje prítlak. Na bočných stranách difúzora sa nachádzajú aj malé krídelká (3), ktoré dvíhajú prúd vzduchu nahor a robí v podstate to, čo difúzor, ktorý ho ťahá rovnakým smerom. Tento prvok zrejme predstavuje jedinú zmenu proti závodu v Japonsku v tejto časti.
Za povšimnutie stojí aj umiestnenie spodného profilu zadného krídla. Toyota zmenila zadnú časť vozidla tak, aby umožnila voľné prúdenie vzduchu pod krídlom, s čím prišiel už Red Bull v Austrálii.