V tohtoročnej sezóne ani jeden zo 48 motorov Mercedes predčasne nezlyhal, hoci sa kvôli zmene pravidiel predĺžila priemerná životnosť približne o 65%. V minulej sezóne pri dvoch pretekárskych víkendoch musel jeden motor vydržať 1 200 km, tento rok pri ôsmich motoroch na celú sezónu sa vyžaduje, aby jedna jednotka fungovala až 2 000 km.
Čiastočne samozrejme pomohlo zníženie maximálnych otáčok - zatiaľ čo vlani mohli motory točiť 19 000 otáčok za minútu, tento rok už len 18 000. To sa logicky prejavilo aj na výkonoch, z vlaňajších 774 koní klesli u Mercedesu hodnoty na 755 koní. Všeobecne sa však predpokladá, že pokles o 19 koní je veľmi dobrým výsledkom, pred sezónou sa očakávalo, že motory prídu najmenej o 25 koní.
Skromnejší výpočet hovorí, že za sezónu musí osem motorov zvládnuť 12 750 km, na jeden teda pripadá asi 1 600 km. Keď ale motor zvládne viac, môže si jazdec dovoliť viac kolies pri tréningoch a lepšie tak nastaviť auto alebo otestovať diely pre nadchádzajúce preteky. "Naše najlepšie motory zvládnu 2 000 km. Na testovacej stolici dokonca jeden prešiel 4 700 km," hovorí Norbert Haug.
Najjednoduchšie by bolo, aby každý motor postupne odišiel svoj podiel a na konci životného cyklu bol nahradený. Rozdielne požiadavky, či už ide o tréningy a preteky alebo o jednotlivé okruhy ale spôsobujú, že sa z plánovania využitia jednotlivých kusov stala komplexná záležitosť.
Skromnejší výpočet hovorí, že za sezónu musí osem motorov zvládnuť 12 750 km, na jeden teda pripadá asi 1 600 km. Keď ale motor zvládne viac, môže si jazdec dovoliť viac kolies pri tréningoch a lepšie tak nastaviť auto alebo otestovať diely pre nadchádzajúce preteky. "Naše najlepšie motory zvládnu 2 000 km. Na testovacej stolici dokonca jeden prešiel 4 700 km," hovorí Norbert Haug.
Najjednoduchšie by bolo, aby každý motor postupne odišiel svoj podiel a na konci životného cyklu bol nahradený. Rozdielne požiadavky, či už ide o tréningy a preteky alebo o jednotlivé okruhy ale spôsobujú, že sa z plánovania využitia jednotlivých kusov stala komplexná záležitosť.
V McLarene Heikkiho Kovalainena vyzeralo nasadenie motorov takto:
1 - preteky v Austrálii, Malajzii a Číne, následne šesť piatkových tréningov
2 - preteky v Bahrajne a Španielsku, štyri piatkové tréningy
3 - preteky v Monaku a Turecku, tréningy v Turecku a Silverstone
4 - preteky na Silverstone a Nürburgringu, tréningy v Monze
5 - preteky v Maďarsku a Valencii, tréningy v Brazílii
6 - preteky v Spa a Singapure
7 - závody na Monze a Suzuke
8 - preteky v Brazílii a Abú Zabí
Motory 6, 7 a 8 odišli zvyšné tréningy, väčšinou len pred jedným, maximálne dvoma pretekmi. Vďaka počiatočnej spoľahlivosti toho mali na starosti oveľa menej, Heikki mal navyše situáciu ešte uľahčenú tým, že v prvých dvoch pretekoch sezóny veľa kilometrov nenajazdil. Hamiltonov prvý motor už dostal pridelené len dva piatky.
V úplne inej situácii bol samozrejme Red Bull alebo BMW. Napríklad piatkový program Sebastiana Vettela bol po poruchách obmedzený na tretinu a napriek tomu v pretekoch strácal na konkurentov z Brawnu 20 až 30 koní. I keď to môže byť čiastočne spôsobené už počiatočným vyšším výkonom Mercedesov, hlavnými dôvodmi sú vynútené použitie iného mapovania motora, keď je na predĺženie životnosti využitá zmena bohatosti zmesi, a klesajúci výkon s najazdenými kilometrami. U Mercedesu je výkon na konci cyklu asi o 4% (tj o 30 koní) nižší.
Tajomstvom spoľahlivosti má byť eliminácia možnosti pre ľudskú chybu, čo najviac úkonov sa vykonáva elektronicky. "Keby sme mali také pracovné procesy pred nejakými desiatimi rokmi, tituly z rokov 2000, 2003 a 2005 by boli naše," dodáva Haug.
1 - preteky v Austrálii, Malajzii a Číne, následne šesť piatkových tréningov
2 - preteky v Bahrajne a Španielsku, štyri piatkové tréningy
3 - preteky v Monaku a Turecku, tréningy v Turecku a Silverstone
4 - preteky na Silverstone a Nürburgringu, tréningy v Monze
5 - preteky v Maďarsku a Valencii, tréningy v Brazílii
6 - preteky v Spa a Singapure
7 - závody na Monze a Suzuke
8 - preteky v Brazílii a Abú Zabí
Motory 6, 7 a 8 odišli zvyšné tréningy, väčšinou len pred jedným, maximálne dvoma pretekmi. Vďaka počiatočnej spoľahlivosti toho mali na starosti oveľa menej, Heikki mal navyše situáciu ešte uľahčenú tým, že v prvých dvoch pretekoch sezóny veľa kilometrov nenajazdil. Hamiltonov prvý motor už dostal pridelené len dva piatky.
V úplne inej situácii bol samozrejme Red Bull alebo BMW. Napríklad piatkový program Sebastiana Vettela bol po poruchách obmedzený na tretinu a napriek tomu v pretekoch strácal na konkurentov z Brawnu 20 až 30 koní. I keď to môže byť čiastočne spôsobené už počiatočným vyšším výkonom Mercedesov, hlavnými dôvodmi sú vynútené použitie iného mapovania motora, keď je na predĺženie životnosti využitá zmena bohatosti zmesi, a klesajúci výkon s najazdenými kilometrami. U Mercedesu je výkon na konci cyklu asi o 4% (tj o 30 koní) nižší.
Tajomstvom spoľahlivosti má byť eliminácia možnosti pre ľudskú chybu, čo najviac úkonov sa vykonáva elektronicky. "Keby sme mali také pracovné procesy pred nejakými desiatimi rokmi, tituly z rokov 2000, 2003 a 2005 by boli naše," dodáva Haug.