Rozdiel vo výkonoch tohtoročných motorov maximálne 2,5%


Rozdiel vo výkonoch motorov tohtoročnej sezóny je približne 2,5%. Znamená to, že ak je najlepším motorom Mercedes s výkonom približne 755 koní, najhorší motor bude mať asi o 19 koní menej, čo v priemere znamená stratu približne 0,3 sekundy na kolo.

Podľa týchto údajov boli tento rok najlepšími motormi Mercedes a BMW s Ferari v tesnom závese. Nasledovali Renault a Toyota. Ak teda autá Toyoty a Williamsu (s motormi Toyota) strácali približne 0,3 sekundy na kolo, znamená to, že ostatné aspekty vozidla (najmä aerodynamika) museli túto stratu dohnať. Oproti tomu ale Williams a Toyota do sezóny vstúpili s tzv. dvojitými difúzormi.

Dobrá správa pre Francúzov je, že Renault je motor s najnižšou spotrebou. To je dôležité pre budúcu sezónu, v ktorej bude zakázané tankovať počas závodu. S plnou nádržou by Renault ušiel o štyri kolá viac ako napríklad Mercedes - alebo inými slovami: Renault by si v režime nasledujúcich pravidiel mohol dovoliť byť na štarte o niečo ľahší. Ferrari je na tom so spotrebou údajne ešte horšie ako Mercedes.

Nad novým dodávateľom motorov Cosworth visí otáznik. Bude dodávať pohonné jednotky Williamsu, US F1, Lotusu, Manoru a Camposu.