Na čo slúži otvor v nose monopostu F1?
Niektoré tímy majú v strede prednej časti vozidla malý otvor. K čomu slúži? Ide o aerodynamický prvok?
Tento otvor uprostred nosa používali počas tohtoročnej sezóny tímy Brawn GP, Ferrari, McLaren, Red Bull, Toro Rosso (aj keď tí si ho často prelepovali) a Williams.
Táto dierka neplní absolútne žiadnu aerodynamickú úlohu. K čomu je teda dobrá? Pomáha totiž znížiť teplotu v kokpite a vďaka nej sa v ňom piloti môžu cítiť o niečo lepšie počas veľmi horúcich pretekov.
Tento otvor uprostred nosa používali počas tohtoročnej sezóny tímy Brawn GP, Ferrari, McLaren, Red Bull, Toro Rosso (aj keď tí si ho často prelepovali) a Williams.
Táto dierka neplní absolútne žiadnu aerodynamickú úlohu. K čomu je teda dobrá? Pomáha totiž znížiť teplotu v kokpite a vďaka nej sa v ňom piloti môžu cítiť o niečo lepšie počas veľmi horúcich pretekov.
Nesmieme zabúdať, že teplota v kokpite dosahuje niekedy až 60 ° C, preto je tento prieduch jednou z mnohých vecí, ktoré tímy vyvinuli, aby pomohli jazdcom.
K ďalším vylepšeniam pre jazdcov patria chladiace vesty, ktoré začali mnohí používať na konci sezóny. Ide o dvojvrstvovú textilnú štruktúru. Vonkajšia vrstva neprepúšťa vzduch, vnútorná je naopak priedušná, z tlakuvzdorného trojrozmerného rozperného materiálu.
Vetráčiky vo vonkajších vreckách vnútri vesty vháňajú vzduch cez otvor na krk a rukávy, ten potom putuje vnútornou vrstvou okolo hornej časti tela a vychádza von v spodnej časti cez otvory vo vreckách.
Chladiace vesty súteda zabezpečené len vzduchom, nie ľadom alebo gélom, ako je to u iných chladiacich systémov. Podporuje to vlastný termoregulačný systém ľudského tela, pretože to sa ochladzuje odparovaním vysušeného potu.