Z technickej analýzy Veľkej ceny Austrálie 2010 je tu do tretice v poslednej dobe dosť často skloňovaný takzvaný F-šachtový systém, s ktorým prišiel McLaren. Na VC Austrálie ho predstavil už aj Sauber.
Tím Petra Saubera predstavil vlastnú verziu inovatívnych riešení, v konečnom dôsledku však ide o princíp F-šachtového systému McLarenu. Rýchlosti zavedenia tohto komponentu v tejto sezóne však Sauberu pomohla už minuloročná skúsenosť s podobným systémom, kedy sa o nasadenie zadného krídla so slotom v IT pokúsil ešte BMW Sauber v Singapure. Tento slot pomáha "rozrezať" zadné krídlo na 3 časti.
Avšak v porovnaní so systémom McLarenu sú značné rozdiely. Vzduch smeruje do hlavnej časti krídla (dlhšia modrá šípka a žlté zvýraznené plochy), nie ku klapke, zatiaľ čo 'F-šachta' sama o sebe (menšia modrá šípka) je umiestnená na bočniciach monopostu, nie na hornej časti šasi ako u McLarenu.