Technický riaditeľ Williamsu Sam Michael prezradil výsledky svojej analýzy spotreby jednotlivých motorov v štartovom poli. Najhoršie je na tom podľa neho Ferrari, najlepšie Renault.
Podľa jeho výpočtov štartovalo Ferrari v Bahrajne o 10 kilogramov ťažšie ako Red Bull, práve kvôli vyššej spotrebe, a z toho vyplývajúcej potreby viezť v aute viac paliva.
To by pre Ferrari znamenalo v úvode závodu stratu takmer 0,4 sekundy na kolo. Ak by sme vzali priemernú stratu na kolo 0,2 sekundy, "zarobil" by Red Bull vďaka nižšej hmotnosti 9,8 sekundy za celý závod.
Druhú najnižšiu spotrebu má podľa Michaela Mercedes, nasleduje Cosworth. Skutočná rýchlosť vozidiel sa teda ukáže až v závere pretekov, keď majú všetky autá rovnaké množstvo paliva.
To by pre Ferrari znamenalo v úvode závodu stratu takmer 0,4 sekundy na kolo. Ak by sme vzali priemernú stratu na kolo 0,2 sekundy, "zarobil" by Red Bull vďaka nižšej hmotnosti 9,8 sekundy za celý závod.
Druhú najnižšiu spotrebu má podľa Michaela Mercedes, nasleduje Cosworth. Skutočná rýchlosť vozidiel sa teda ukáže až v závere pretekov, keď majú všetky autá rovnaké množstvo paliva.