Podľa Rubensa Barrichella zúženie predných pneumatík pre tohtoročnú sezónu športu ublížilo. Zmena v pravidlách totiž viedla k ďalšej redukcii úrovne mechanické priľnavosti.
Do roku 2008 boli pneumatiky na všetkých štyroch kolesách rovnako veľké. Avšak voľný priestor kontaktnej plochy s asfaltom bol kvôli inému usporiadaniu drážok na prednej náprave väčší. A tým pádom úroveň mechanickej priľnavosti v relatívnom porovnaním so zadnou nápravou narástla viac so zrušením drážok.
Nastal efekt, kedy museli inžinieri presúvať váhu vozidla na jeho predok, aby donútili predné pneumatiky pracovať. Aj preto sa FIA pre tento rok rozhodla predné pneumatiky zúžiť o 25 milimetrov.
Rubens Barrichello, pilot Williamsu, to nechápe: "Akonáhle sa dostanete za iné auto, kvôli nedotáčavosti takmer vyletíte z trate,"
Je to dané tým, že turbulencie vytvárané monopostom pozbierajú väčšinu aerodynamického prítlaku na prednom spojleri a úroveň mechanickej priľnavosti nie je tak veľká, aby dokázala prednú časť vozidla dostatočne udržať v požadovanom oblúku. Auto sa potom chová, akoby nechcelo zatočiť.
"Ak nemáte auto aspoň o sekundu rýchlejšie, čo normálne nebýva - predbehol som Sébastiena Buemiho, ale dokázal som zachádzať čas 2:01, ..., zatiaľ čo on 2:04, ..., ale nebolo to vôbec jednoduché.
Keď som sa dopočul, že predné pneumatiky zúžia, nechápal som to. Dôvod, prečo sa nám vlani lepšie pretekalo bolo, že zrušili tie škaredé drážky. Potrebujeme viac mechanickej priľnavosti, aby sme sa dokázali zbaviť aerodynamického prítlaku.